Tuesday 19 November 2013

Tekad yang tinggi

Aku sedih hidup keluarga susah . Aku kasihan tengok ibu aku yg bekerja keras . Tidak lama lagi dia akan berhenti kerja sebab sudah tamat kontrak . Gaji ibu pun tidak seberapa . Dengar cerita dia mahu cari kerja di taska . Ya Allah , berilah ibuku rezeki yang melimpah dan halal .
Aku bertekad untuk belajar rajin-rajin , semata-mata kerana ingin mengubah nasib keluarga .
Banyak perkara yang aku tidak sanggup biarkan . saat melihat dapur yg kosong tanpa makanan .
kehidupan yg serba kekurangan , rumah yg hnya menanti masa untuk rebah .
Aku bertekad untuk mengubah segalanya . Ya Allah , kabulkan harapan ini .
Sebelum aku menutup mata dan pergi buat selamanya , izinkan aku untuk memberi kebahagiaan dan membalas semua kebaikan org yang pernah membantu aku . InsyaAllah .
Semoga aku terus berada dalam Islam dan mengamalkan cara hidup Islam .
Semoga aku terus dapat berjihad di jalan Allah dan mati dlm keadaan yg beriman .
Kadang2 , rasa cemburu aku terlalu tinggi terhadap org lain .. pemuda2 lain yang tinggi bentuk tubuhnya , kacak tampan dan org senang . sedangkan aku..
Tapi tidak guna semua itu kalau tiada Iman di dada . Aku cuba tepis segala perasaan mengarut seperti itu .
Demi mengejar Cinta Hakiki iaitu Cinta Ilahi .

No comments:

Post a Comment