Tuesday 19 November 2013

Mati itu Pasti

Hati ini takut . sangat-sangat takut akan Allah .Dosa yang aku lakukan pada Allah sangat bnyak dan sehingga kini aku masih melakukannya . Lemah iman aku sehingga aku lupa azab Allah .
Aku takut mati . Aku takut Allah menjemput aku walaupun umur masih muda . walaupun masih dalam keadaan berdosa . Aku takut . Akun tahu mati itu sakit apalagi utk org yang banyak kesilapan seperti aku .
Bagaimana kalau ajal aku esok , mungkin lusa atau minggu depan ? bulan depan ? tahun depan ?
Ya Allah , matikanlah aku dalam keadaan org yg beriman .

Aku takut utk membayangkan apa jadi terhadap aku sendiri selepas aku mati . Apa rasanya ...
Melihat siksaan kubur dan merasainya????
sungguh , aku takut azab Allah . Ilmu agama sedkit, dosa pula menggunung .
Bertaubatlah diri . Bertaubatlah sebelum terlambat . Mati itu pasti .

Tiada waktu lagi . kematianmu semakin dekat .
Jangn biarkan syaitan menguasai nafsu dan hatimu wahai hati ...
Cukupkah bekalan amalan dan ibadah yg bakal aku sembahkan untuk menghadapi mati ????
Hari ini pun dosa besar banyak aku buat .. apa dah jadi nwahai diri yg lemah ...

"Ya Allah , kurniakan aku hidayahMU , agar aku sentiasa berada di atas perjalanan yg benar . Ampunkan dosaku Ya Allah .."

No comments:

Post a Comment